Murzynek - szybki i prosty przepis!

By Unknown - 16:29:00

przepis na murzynka

Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze cenię sobie proste i szybkie przepisy na ciasta, szczególnie te, które kocham! Murzynek na pewno należy do tych ciast, które nie dość, że robi się szybko to i zawsze wychodzą. Obecnie mamy też sezon na truskawki, a one idealnie komponują się nie tylko wizualnie, ale i smakowo z czekoladą, której w murzynku nie brakuje! 

Czego nam potrzeba:

- 2 szklanki mąki
- 4 jajka
- 1,5 szklanki cukru
- 1 kostka margaryny lub masła
- 5 łyżek kakao
- 0,5 szklanki wody
- 1 aromat do ciasta - ja zdecydowałam się na arakowy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jak zrobić?

1) W garnuszku rozpuszczamy margarynę razem z cukrem i kakao. Dolewamy też wodę.

2) Z wyglądającej jak polewa czekoladowa masy odlewamy pół szklanki, która posłuży nam później do zrobienia polewy.

3) Odstawiamy pozostałą masę i czekamy aż wystygnie.

4) Gdy wystygnie masę przelewamy do miski, w której będziemy mieszać lub miksować ją z mąką, jajkami i proszkiem do pieczenia. Ja miksowałam, ale dobrym pomysłem jest również wmieszanie składników w masę. Dodatkowa rada: mąkę z proszkiem do pieczenia lepiej przesiać do miski. 

5) Dokładnie mieszamy, a następnie wylewamy na blachę, uprzednio wyłożoną papierem i wysmarowaną tłuszczem. 

6) Ciasto pieczemy przez 50 min - chyba że ze względu na wielkość blachy ciasto jest niskie. Wówczas czas można skrócić. Temperatura ma wynosić 180 st. C.

7) Po upieczeniu przygotowujemy polewę. Ja do tej pół szklanki dodałam jeszcze trochę margaryny i kakao tak by miała dobrą konsytencję. 


przepis na murzynka


Bardzo prosty przepis, dla każdego!
Jeżeli macie jakieś pytania - piszcie.

I delektujcie się wspaniałym smakiem murzynka z truskawkami!


murzynek


Miłej niedzieli!


Świetnie, że tutaj jesteś! Nie przegap kolejnego wpisu. Wystarczy, że dasz lajka tutaj [klik], bądź zaobserwujesz nas na Istagramie. Tam jesteśmy zdecydowanie częściej [klik]Jeśli interesują Cię podróże z dzieckiem dołącz do grupy na Facebooku [klik]. Dziękuję! ;)

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze