Mamo wyjdź z domu!

By Kinga Kościak - 23:40:00

zamek w warszawie


Nie wiedziałam, że to jest aż takie ważne! Tyle Wam powiem na wstępie, ale myśl tę rozwinę, bo uważam, że sprawa jest bardzo istotna. Mamo, która to czytasz - zaplanuj tak obowiązki swoje i otoczenia, by choć raz w tygodniu gdzieś wyjść i nie mam tutaj na myśli zakupów spożywczych, czy innych tego typu rozrywek. Zrób coś dla siebie!

24/7 z dzieckiem


Sytuacja każdej z nas jest inna - jedna ma do pomocy całą rodzinę, inna chętne znajome i ciocie, jeszcze inna dorywczo korzysta z usług niani. Nie wiem jakie są Wasze sytuacje. Ten artykuł kieruję przede wszystkim do mam, które spędzają z dzieckiem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - tak jak ja. Z różnych przyczyn - są samotne, mąż ma wyjazdową pracę, bądź po prostu dużo mu ta praca zajmuje, albo najzwyczajniej w świecie nie jest im źle w takiej sytuacji i spędzają z dzieckiem całe życie. Ja najbardziej pasuję do tej ostatniej wersji. Plus dodatkowym minusem w naszym przypadku jest spora odległość od rodziców i teściów, i w ogóle jakiejkolwiek rodziny. Nie ma możliwości pozostawienia dziecka u nikogo bliskiego.


Coś we mnie trzasnęło...

Do niedawna wydawało mi się, że fantastycznie jest się poświęcić całkowicie dziecku. Do dziś karmię piersią, a to już samo w sobie sprawia, że trzeba być blisko niemalże cały czas. Teraz może już nie jest to aż tak absorbujące, ale do któregoś miesiąca życia dziecka jak najbardziej. Co oczywiście jest piękne, ale... Wiecie. Zaniedbałam pewne inne ważne kwestie, ważne dla mnie i teraz, gdy moja córka skończyła 1,5 roku coś we mnie trzasnęło. I to porządnie. 

Nie jest i nie było tak, że zupełnie nie wychodziłam, ale dziś uważam, że było tych sytuacji zdecydowanie za mało. Szczególnie w ostatnim czasie. Do tego dochodzi obniżenie nastroju spowodowane porą roku, brakiem słońca, częstymi chorobami dziecka itd. Wiadomo. Proza życia.

Do sedna.

Mamo wyjdź z domu!

Trzeba wychodzić - z dzieckiem, najlepiej czasem też bez dziecka (na przykład z mężem na randkę, z koleżanką do kina). Gdziekolwiek - do ludzi. Do niedawna wydawało mi się, że wyjście z dzieckiem do ciekawych atrakcji nie należy, ale przecież można zaplanować czas tak, by nudno nie było! Nie wiedziałam, że jest tak wiele miejsc, gdzie z dzieckiem mogę pójść bez skrępowania. Naprawdę. Z racji tego, że obecnie mieszkamy w stolicy to miejsc przeznaczonych dla mam i dzieci jest wiele, jak również ma miejsce dużo wydarzeń kulturalnych skierowanych nawet do tak małych dzieci jak Madzia. Ale... Nie znaczy to, że w mniejszych miejscowościach nie dzieje się nic. Trzeba poszukać, a jeśli nawet nic nie ma - to może warto pomyśleć, by dla mam z dziećmi coś zorganizować, na przykład jakieś cykliczne spotkania. 

zamek w warszawie

zamek w warszawie

zwiedzanie z dzieckiem


Poniżej przedstawię kilka bezpłatnych opcji wyjść dla mam z Warszawy i okolic. Tutaj akurat pokazuję miejsca, gdzie spotkania odbywają się cyklicznie, niemalże codziennie można na jakieś się załapać. Poza tym jest całe mnóstwo wydarzeń okazjonalnych, ale tego trzeba już szukać na bieżąco samemu, bo wiadomo, że każdy miesiąc przynosi coś innego. 

Gdzie iść z dzieckiem

  • Fundacja Sto Pociech to miejsce, gdzie z dzieckiem możesz przyjść codziennie w godzinach 9.00 - 19.00, w poniedziałki do 17.00, natomiast w weekendy od 10.00. Na co dzień działa kafejka, jest wiele zajęć rozwojowych, porady psychologa. Wszystko ,,co, gdzie i kiedy" - możecie zobaczyć w kalendarium. Zajrzyjcie na tę stronę, gdyż znajduje się tam wiele praktycznych informacji. 
  • Kluby przyjazne rodzinom  działają na terenie Pragi Północ. To opcja dla mam z dziećmi 0 do 6 roku życia. Można przyjść tam zawsze. Nie trzeba się umawiać itd. Kluby działają w kilku punktach - gdzie dokładnie? Zobaczcie na grafik, który znajdziecie tutaj
  • Chrześcijańskie spotkania mam z dziećmi  - na tej stronie możecie poszukać gdzie i kiedy, najbliżej Was odbywają się takie spotkania, bo odbywają się praktycznie we wszystkich dzielnicach Warszawy. Dodatkowo organizowane są konferencje, szkolenia dla mam i żon. Bardzo ciekawa opcja. Nie dotyczy ona tylko Warszawy, bo są tam również informacje o spotkaniach w innych miastach, na przykład - w Krakowie, Otwocku, Radomiu, czy Starachowicach. 

Oprócz tego każdego dnia czekają muzea, teatry, szkolenia i inne tego typu wydarzenia. Polecam Wam gorąco stronę https://blog.rodzicwmiescie.pl/, gdzie znajdziecie masę cennych inspiracji, gdzie pójść z dzieckiem, a także http://zmaluchem.pl/, gdzie znajduje się baza sprawdzonych miejsc - restauracji, ośrodków kulturalnych, w których na luzie możecie spędzić z dzieckiem czas, bo są to miejsca dla idealnie dostosowane dla mam z dziećmi.

Ja już sporządziłam listę miejsc, które w najbliższym czasie odwiedzę i prawodopodobnie więcej Wam o nich opowiem. A Ty? Zadbaj o siebie! Kontakt z drugą mamą, która jak nikt rozumie Twoją sytuację jest nieoceniony. 

muzem Łazienki Królewskie

muzeum Łazienki Królewskie

muzeum Łazienki Królewskie


Czy dodałybyście jeszcze coś do tej mojej listy? Jeśli tak to piszcie w komentarzach. 


Świetnie, że tutaj jesteś! Nie przegap kolejnego wpisu. Wystarczy, że dasz lajka tutaj [klik], bądź zaobserwujesz nas na Istagramie. Tam jesteśmy zdecydowanie częściej [klik]Jeśli interesują Cię podróże z dzieckiem dołącz do grupy na Facebooku [klik]. Dziękuję! ;)


Przeczytaj też:



  • Share:

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Mamy często zapominają o sobie, a otoczenie niekoniecznie pilnuje tego, żeby im o tym przypominać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mieszkam w stolicy, ale wiem, że w okolicach Rzeszowa też akie atrakcje by się znalazły. Kiedy miałam małe dzieci, mieszkałam z rodzicami, więc o czas wolny nie było tak trudno.:) Wspominam ten czas z łezką w oku i bym do niego wróciła. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczęśliwa mama to szczesciwe dziecko. Trzeba wyjsc z domu..do ludzi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wystarczy się ruszyć a miejsce zawsze się znajdzie :) I ktoś przyjazny w podobnej sytuacji. Spektakle dla dzieci także są świetnym pomysłem na spędzenie czasu nie tylko z dzieckiem. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń