Sesja ciążowa. Czy warto się na nią zdecydować? Praktyczne porady.

By Kinga Kościak - 16:19:00

sesja zdjęciowa natura

Sesja ciążowa. Taką pamiątkę po prostu trzeba mieć. Niekoniecznie musisz ją publicznie udostępniać, jeśli uznajesz to za coś prywatnego, ale naprawdę miło sięgnąć do niej po jakimś czasie i zobaczyć siebie w tym niezwykłym czasie, gdy pod sercem dojrzewała mała istota, Twoje dziecko.

Zarówno w pierwszej, jak i w drugiej ciąży zdecydowałam się na sesję ciążową. Ta druga, naturalnie oprócz tego, że składa się z moich zdjęć z brzuszkiem, to także ostatecznie jest również sesją rodzinną, bo na kilku fotografiach jestem z mężem i córkąI szczerze, chyba te nasze zdjęcia we trójkę podobają mi się najbardziej! Nie często bowiem mamy okazję, by ktoś sfotografował nas wszystkich razem. 


sesja brzuszkowa pomysły

sesja ciążowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz


Co jest najważniejsze, gdy decydujemy się na sesję ciążową?

Według mnie kluczem do udanej sesji ciążowej niekoniecznie jest idealna fryzura, perfekcyjny makijaż, czy świetna kreacja. Moim zdaniem najważniejszy jest wybór właściwego fotografa, takiego który podczas sesji wprowadzi ten specyficzny luz, by można było czuć się komfortowo przed obiektywem. Koniecznie zatem trzeba spojrzeć i wyłonić osobę, która ma już za sobą tego typu sesje. Często też bez problemu można znaleźć opinie od klientów i nimi się sugerować. Oprócz tego, że zobaczymy opinie możemy też ocenić, czy sposób w jaki fotografuje dana osoba nam odpowiada. Wiadomo - gustów jest tyle, ile ludzi na świecie. Każdy ma inną wizję na siebie i ten rodzaj sesji zdjęciowej. My zdecydowaliśmy się na Dominikę, także dlatego, że dobrze się znamy i nie było między nami żadnych barier. Raczej dużo śmiechu. Cennymi informatorkami mogą okazać się także koleżanki z otoczenia, które taką sesję mają już za sobą. Na pewno najlepiej opiszą klimat, jaki panował podczas sesji oraz doradzą, kto najlepiej sprawdzi się w tej roli. 

Kiedy robić sesję ciążową? 

To również kwestia idywidualna. Wszystko zależy od Twojego samopoczucia i tego jak się ze sobą czujesz na danym etapie ciąży. Ja do końca pierwszej ciąży czułam się dobrze i za pierwszym razem sesja wypadła bardzo późno, bo był to już chyba 37. tydzień. Zwlekałam do końca. Chciałam, żeby brzuszek był dobrze widoczny, natomiast przy okazji drugiej ciąży sesja wypadła w ósmym miesiącu, z tego względu, że chcieliśmy wykorzystać uroki pięknej, słonecznej, kolorowej jesieni i patrząc na prognozy pogody wybraliśmy ostatnie, niemalże upalne popołudnie pod koniec września. Także może to zależeć od wielu czynników. Być może dla Ciebie najlepszym momentem będzie końcówka drugiego trymestru, bądź początek trzeciego. Brzuszek jest już widoczny i samopoczucie u większości kobiet jest wtedy najlepsze. 

O czym warto pomyśleć wcześniej? 


  • Wybór odpowiedniego miejsca - jedni wolą fotografie w zieleni, inni w budynku, studio fotograficznym, a jeszcze inni w swoim domu. Ważne, by miejsce było nam bliskie lub w jakiś sposób nas określało. 

  • Najlepiej, by termin był względnie elastyczny - z wiadomych przyczyn. Samopoczucie w ciąży potrafi się nieźle zmieniać. Dobrze, by trafić akurat na moment, gdy wszystko z nami OK. Dodatkowo jeśli planujemy sesję w plenerze nasze plany często weryfikuje pogoda.


  • Makijaż i fryzura -  ja postawiłam na naturalność. Sama zatroszczyłam się o swój wygląd, ale jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, by na ten wyjątkowy moment skorzystać z usłyg fachowca, to myślę, że warto o tym pomyśleć. 

Według mnie naprawdę warto znaleźć czas na sesję ciążową, czy rodzinną. To ciekawe doświadczenie, ale także pamiątka na lata i wartościowe fotografie, do których miło będzie wracać! I które zapewne zagoszczą w wielu ramkach i albumach rodzinnych. 


sesja zdjęciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja rodzinna

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja rodzinna pomysły

sesja rodzinna pomysły

sesja zdjęciowa warszawa

sesja zdjeciowa żoliborz

sesja zdjęciowa żoliborz

sesja rodzinna warszawa

sesja rodzinna warszawa


Kto z Was zdecydował się na taką sesję i co w ogóle myślicie o sesji ciążowej? 
Piszcie w komentarzach.


Świetnie, że tutaj jesteś! Nie przegap kolejnego wpisu. Wystarczy, że dasz lajka tutaj [klik], bądź zaobserwujesz nas na Istagramie. Tam jesteśmy zdecydowanie częściej [klik]Jeśli interesują Cię podróże z dzieckiem dołącz do grupy na Facebooku [klik]. Dziękuję! ;)


Przeczytaj też:






  • Share:

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Mam sporo zdjęć jak byłam w ciąży :) Wspaniała pamiatka na cale zycie ♡ Wszystkie zdjęcia robil mi mój Ukochany a te wspólne - statywem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. piekne zdjęcia- masz rację dobry fotograf to podstawa- nie robiłam zdjęć w ciążach i teraz żałuję.ps. pieknie wyglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja żona właśnie jest w ciąży i zastanawiam się, czy nie sprezentować jej takiej sesji na jakąś okazję. Super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiele mam zdjęć z ciążowym brzuszkiem, a szkoda bo to fajny czas. Większość z nich to zdjęcia przypadkowe, gdy remontowalismy mieszkanie: tu jestem z wałkiem, tam z miotłą... Potem już na sesję nie było czasu bo dzieci urodziły się 2 miesiące przed terminem.
    Gdybym miała cofnąć czas i przeżyć to jeszcze raz, zdecydowalabym się na sesję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ciąza nie była planowana, do tego byliśmy w dość ciężkiej sytuacji finansowej, więc nie myślałam o sesji ciążowej, ale sama w domu robiłam zdjęcia. Mam np zdjęcia robione w jednym miejscu i tym samym ubraniu miesiąc po miesiącu, pokazujące jak rosnal mi brzuszek .

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe rady podajesz - ja niedawno też miałam sesję, a teraz czekam, bo już zostały 3 tygodnie do rozwiązania! Szczęścia dla Was! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie wyglądasz na tych zdjęciach. Ciąża Ci służy.Świetny pomysł na sesję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że warto wykonać sobie taką sesję zdjęciową w ciąży. Jest to znakomita pamiątka dla nas i naszej pociechy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń